Cees Blankestijn és Hans Groot Koerkamp, a Pluriton mögött álló férfiak elmondják, hogyan ötvözték a baromfiágazatban szerzett szakértelmüket és tapasztalataikat, valamint vállalkozói szellemüket és ambícióikat 2010-ben a cég elindítása érdekében. Az öt fősnek indult vállalkozás egy körülbelül 100 alkalmazottat foglalkoztató, több országban működő vállalkozássá fejlődött. A cég szerződött baromfitartóktól és saját keltetőktől származó keltetőtojásokat, naposcsibéket és 17 hetes jércéket állít elő és forgalmaz.
A Nomilk2day honlapján egy interjúban többek között a cég jelenlegi helyzetéről és a jövőre vonatkozó terveikről beszélgetnek.
Mi a jelenlegi állapot?
Cees: „Jelenleg öt országban van gyártóüzemünk, három országban pedig keltetőink. Hollandiában, Belgiumban, Magyarországon – és mostantól már Lengyelországban és Törökországban is – lévő fióktelepekkel megoszthatjuk a kockázatokat. Több mint 40 millió tojótyúk, 175 millió brojler és tojó keltetőtojás, valamint 12 millió jérce termelését és értékesítését érjük el.
Hans: „Büszkék vagyunk a számokra, és büszkék a csapatunkra és az ügyfelekre, akik az elmúlt években hozzájárultak ehhez az eredményhez. Hollandiában a piaci részesedés egyharmadát képviseljük.
Ezek jó eredmények! Mennyire kivételes a tojótyúkfajták forgalmazása?
Hans: „A 2010-es induláskor elnyertük a Wesjohann család bizalmát Visbekből, Németországból. Ez a multinacionális állattenyésztő csoport, amely az egyik korábbi munkaadóm, felkért bennünket, hogy hozzunk létre egy tojótyúk-tenyésztési hálózatot Hollandiában a H&N és a Hy-Line számára.
Hogy sikerült ez?
Cees: „Némi szerencsével, de jó termékkel is; a Verbeek Hatchery International gyökereire épült, amely szektorunkban jól ismert név. Sikerült jól megalapozni az üzletet, és az alapértékeink szerint – szakmai hozzáértés, bizalom, megközelíthetőség és nyitottság – működni.
Hans: „Az is egyedivé tesz bennünket, hogy a naposcsibéket a nemzeti piacokra és exportra termeljük. A jelenlegi mennyiség mellett soha nem kell csalódást okoznunk ügyfeleinknek itthon és külföldön. Emellett versenytársainkkal és kereskedőinkkel ellentétben az exportra szánt keltetőtojásainkat és naposcsibéinket saját termőhelyeinkről szerezzük be. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy prémium, optimális minőséget biztosítsunk.
Hogyan jellemeznéd a megközelítéseteket?
Hans: „Mindketten abban hiszünk, hogy először a szakmát építjük fel, aztán a szervezetet. Nagyon gyakorlatiasak vagyunk. Nem írunk végeláthatatlan jelentéseket, hanem azonnal nekivágunk, és utána megírjuk a „forgatókönyvet”. Jelentések és statisztikák segítségével havonta összehasonlítjuk magunkat a Wesjohann-csoporton belüli testvérvállalatokkal. A bevétel növekedése azt jelenti, hogy a cégnél a professzionalizmus szintjét is növelnünk kell. Nemrég neveztünk ki egy pénzügyi igazgatót, így most lehetőség nyílik egy Senior Business Controllernek is.
Tehát új szakaszba léptek. Mi van a teendőitek listáján?
Hans: „Filozófiánk az, hogy mindent a lehető legegyszerűbbé tegyünk az alkalmazottak és a baromfitenyésztők számára. Ezért döntöttünk úgy, hogy az online rendszereket és az adatgyűjtést a kezdetektől fogva a felhőben használjuk, nyílt és átlátható módon – egyszerűen elég megadni a megfelelő adatokat a forrásnál. A vállalat központi ERP-rendszerének bevezetése előtt állunk.
Cees: „Emellett több felelősséget osztottunk ki a különböző országokban, de a központosított pénzügyi támogatás elengedhetetlen a további, felelős növekedéshez. Ez egy szép kihívás a pénzügyi osztály számára is.”
Van egy pont a láthatáron?
Cees: „Rengeteg tervünk van, de a cég bizonyos országokban még gyerekcipőben jár. Most az a fontos, hogy megerősítsük piaci pozíciónkat, és megőrizzük piaci részesedésünket azokban az országokban, ahol jobban letelepedtünk. Egyébként nem dolgozunk szigorú teljesítménycélokkal. Nem célunk az x milliós forgalom megvalósítása. Igyekszünk a piaci igényekre reagálni, megnézni, mi keresztezi utunkat, és van-e hozzáadott értéke.
Mit tartotok fontosnak az alkalmazottaitokban?
Hans: „Lunterenben körülbelül 25 ember dolgozik, néhányan a szektorban, mások pedig kívülről. Az öt ember, akivel indultunk, még mindig ott van. Célunk egy tartós kapcsolat, amely előtérbe helyezi cégünk gyakorlati kultúráját és családi jellegét. Természetesen egy bizonyos szervezeti felépítéssel dolgozunk, és tartunk értekezleteket, de ezeknek működőképesnek kell lenniük és maradniuk is. A nyitott ajtók irányelvét követjük, és hozzáférhetőségre és közvetlenségre bátorítunk a dolgok elintézéséhez. A megközelíthetőség kellemes módja az üzletkötésnek.”
Forrás: NoMilk2day